התחדשות עירונית

התחדשות עירונית 


מדינת ישראל הינה מדינה בעל שטח קטן וכיום מדורגת במקום ה - 30 מתוך 245 במדד הצפיפות. הצורך לשמור על שטחים פתוחים מצד אחד  ובנייה מואצת בעתודות הבנייה האחרונות מצד שני , מאלצים את ההתחדשות העירונית באמצעות תמ"א 38 ופרויקטים במסלול פינוי בינוי, להיות מעמודי התווך בהתפתחותה של המדינה והאוכלוסייה בשנים הקרובות.

התמעטותם של מגרשים פנויים במרכזי הערים, גורמת לעלייה בכמות הפרויקטים החדשים במסגרת תמ"א 38, גם בפריפריה.
ככל שמתחם מגורים וותיק הינו בעל שטח קרקע גדול ביחס למספר יחידות הדיור הקיימות עליו (מספר נמוך יחסית של יח"ד לדונם, במבנים שנבנו עד שנות התשעים של המאה הקודמת) כך קיים פוטנציאל גדול יותר להקים פרויקט עתידי של בינוי פינוי באותו מתחם וליזמים קיימת היתכנות כלכלית גבוהה יותר - בשים לב למיקום המתחם והסכמה גדולה ככל הניתן של בעלי הזכויות. 

לדעתנו ראוי כי דיירים שהחליטו להתאגד על מנת לקבוע עבורם ועבור בני משפחתם עתיד עם דיור טוב יותר ומבלי לעבור למקום אחר. הם אלו שיוכלו לבחור בעצמם את היזמים הראויים עבורם, ולהציג בפניהם חוות דעת של הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. הן בפרויקטים מסוג תמ"א 38 על שינוייה והן בפרויקטים מסוג פינוי בינוי.

במסגרת זו יציג השמאי לבעלי הזכויות וליזמים את נקודת האיזון ואת הרווח הצפוי ליזם בחלופות שונות, בכפוף לדרישות הדיירים. אילוצים תכנוניים, משפטים, פיזיים וכדומה. מסלולי מיסוי והיבטים של תכנון ורישוי שהוועדה המקומית תשקול לוודאי. דרישות בסיסיות מגופים פיננסים שילוו את הפרויקט בהמשך, ופרמטרים נוספים. ברור שלא כל פרויקט במסגרת התחדשות עירונית הינו רווחי, אך בכל מקרה הדיירים והיזם יוכלו לקבל את התמונה המלאה ולכלכל את צעדיהם בהמשך.


צרו קשר עוד היום, על מנת לחסוך לבטים מיותרים בשלב מאוחר יותר.


Share by: